NIEUW | Nu ook meldingen bij nieuwe reviews!

“Ik hoef geen cursus of zoete praatjes. Geef me gewoon software die werkt”
Levi
Om een beter beeld te hebben bij onze gebruikers (en een mooi artikeltje te kunnen schrijven) zijn we op bezoek gegaan bij Jeroen – een van onze gebruikers. Na 2 uur en 4 minuten met de trein en de bus zijn we aangekomen bij een industrieterrein in de achterhoek. We bezoeken Jeroen in zijn eigen warehouse in de achterhoek. Op een bedrijventerrein waar midden op de dag niemand op straat loopt en je een kanon kan afschieten (of een carbid) staat een vierkant gebouw – zijn warehouse met bijbehorend kantoor. Hier ontmoeten we Jeroen en zijn team.
“Ik hoef geen cursus of zoete praatjes. Geef me gewoon software die werkt,” zegt Jeroen (28) duidelijk als we hem vragen wat hij wilt van software voor zijn verkoop op bol. Jeroen verkoopt sinds 9 jaar op zijn WooCommerce webshop en sinds 6 jaar op bol. In Nederland en Belgie. Hij verkoopt elektronische randapparatuur zoals USB-C adapters en laptopstandaards, via zowel zijn eigen webshop als via bol. Heb jij een USB-C naar USB 3.0 adapter gekocht, dan is deze waarschijnlijk van Jeroen. Via een kennis hoorde hij over Bolmate. De kennis vertelde dat hij zowel minder werk heeft aan de facturen en het idee heeft dat hij meer reviews krijgt op zijn producten:
“(..) zo kwam ik dus bij Bolmate. De facturen oplossen en ook meer reviews op mijn producten. Het werkt nu al 3 jaar prima. Eerlijk gezegd kijk ik hier nu nooit meer naar. Ik heb nu enkele werknemers maar ook omdat het gewoon werkt. Ik bestel wel eens bij mezelf en dan zie ik de mails binnenkomen. En anders had ik natuurlijk wel meer vragen gehad (klantvragen van klanten). Omdat ik veel aan zakelijke klanten verkoop, waren btw facturen altijd een gedoe. Nu doe ik 7.000 orders per maand. De groei zit er inderdaad mooi in,”

We bezoeken Jeroen dus bij zijn eigen nieuwe warehouse met kantoor: “We doen nu alles in-house. Meer werk maar wel alles in de hand. Met de fulfilment partij hiervoor ging het soms gewoon mis en dan sta je te wachten tot ze de telefoon opnemen. Ik was er klaar mee. Nu hebben we dit pand gehuurd met genoeg plek” ligt hij toe.
Of hij nog de andere tools van Bolmate gebruikt, willen we weten. “Ja, volgens mij wel. Maar eerlijk gezegd kijk ik daar niet naar. Dit moet je aan mijn medewerker vragen,” antwoordt hij.

We lopen door de deur en staan van de hal nu ineens in zijn kantoor. Het ruikt er nog naar nieuw. Er staan kartonnen dozen van de bureaustoelen en enkele kamerplanten naast elkaar in de hoek. Jeroen heeft een recent een investeerder aan boord genomen en heeft nu zelf een warehouse voor zijn fulfilment met kantoor voor zijn medewerkers gehuurd. Met 3 medewerkers op de webshops en 4 in het warehouse heeft hij nog genoeg ruimte, het pand is nog half leeg zien we. “Op de groei gekocht noemen ze dat he,” zegt hij met een lach en zelfvertrouwen. Met de investeerder hebben ze een omzet van €3.000.000 afgesproken binnen 2 jaar. Optimistisch? “De groei zit hem in de longtail he, met dit geld koop ik een stuk meer sku’s (unieke producten), ook niche. Prima. Daar zit meer marge op. Het gaat om groot aanbod en genoeg voorraad.”
Dan staan we naast Monique, 23 jaar en hbo-student toegepaste wiskunde. De helft van de week werkt zij voor Jeroen. “Het eerste waar ik de dag mee begin is de nieuwe reviews van de dag checken. Zijn er negatieve bijgekomen en kloppen die wel? Anders maken we bezwaar,” vertelt ze. “Met Bolmate kan ik dit allemaal handig zien. Ik check gewoon de app, ik weet van de e-mail meldingen waar het in staat maar in de app kan ik erop klikken enzo. De AI-analyse van de reviews heb ik nog niet gebruikt, bedankt voor de tip.”
“Daarna kijk ik meestal naar onze listings,” vervolgt Monique. Hiermee bedoelt ze hoe hoog hun producten staan op bol. Omdat zij meer dan 600 producten beheren, is dit niet meer handmatig bij te houden. “Ik kijk naar onze stijgers en dalers. Misschien moet ik nog wat extra ads inkopen. En zo ben ik dan zo een paar uur bezig,” zegt ze lachend.
“Af en toe kijk ik naar de omzetten van concurrenten, als we een nieuw product willen laten maken,” legt Monique uit. Jeroen valt in: “Maar eerlijk gezegd doen we dit meer op gevoel. Ik doe dit toch al vanaf mijn 18e, nu al 9 jaar. Jezus, wat wordt ik oud. Het winst dashboard is ook handig. We vullen hier nog steeds alle kosten in en het is verslavend om de winst van het moment op de dag te bekijken.”
Wisten ze ook dat ze meldingen kunnen ontvangen als de voorraad bijna op is? “Ja,” knikt Monique.
Laatste vraag: de berekening van de btw, hebben ze daar nog wat aan? “Nee, daar zijn we te groot en te complex voor,” zegt Jeroen. “We hebben een accountantskantoor en dit fixt dit allemaal.”
We bedanken Jeroen, want we zien dat we nu snel moeten lopen om de bus terug te halen en lopen met enige haast terug naar beneden.
“En als ik nog een idee heb dan kan ik je nu bellen he,” roept Jeroen me nog na.
Dat is beloofd! Succes Jeroen en collega’s. Bedankt voor dit interview!
Bolmate biedt
complete software
voor bol retailers
Met Bolmate heb je alles wat je nodig hebt in 1 platform.
Naast btw facturen en review e-mails,
bieden we
specifieke oplossingen voor bol verkopers.
Vertrouwd door meer dan 1.700 bedrijven.